Short-cuts til mine sider:

23. aug. 2010

Ugler på hjernen!

... er der vist ingen tvivl om at jeg har, men nu er tanken at jeg også skal ha' mig en ugle til at dække hjernen ... eller varme den ... eller, tjaaa ...kort fortalt, så er jeg gået i gang med at hækle en ugle-hue! Planen er at både drengene og jeg selv skal have en ugle på hovedet, når ørerne skal skærmes fra den grimme kulde til vinter.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet, for at blive inspireret, men tror vistnok det ender med at jeg tager det lidt som det kommer med det der design i denne omgang.

For nemhedens skyld er jeg startet med Adams ugle-hue; han er mindst, mindst kritisk og har det mindste hoved, hvorfor det gerne skulle gå rimeligt tjept! (Man er vel lidt små-doven?!!)


"OK ... og dét er???"


Selve huen har jeg hæklet fra toppen og lavet en meget fri udtagning - gider simpelthen ikke at sidde og tælle, hvilket også er grunden til at huen er hæklet i 'striber'; Så klarer garn-farven det hele for mig!!

Planen lige nu er at jeg vil hækle to ovaler til øjne og en trekant til næb ... eller måske lave et 3-dimensionelt næb - hmmm, det kunne da være lidt festligt!??

Uglens pupiller enten hækler jeg eller broderer på med sort plastic-garn, så de kommer til at adskille sig fra det bløde uldgarn.

Tror evt. at jeg vil sy noget fleece i som foer, men nu får vi se.

"Kan den spises!??"


Har allerede fået den bedste dom over huen, jeg kunne ønske mig. Da David så Adam med huen på, sagde han: " Sådan én vil jeg osse ha', mor!" *Smelte, smelte* ... Tak min dreng - det var sgu lige hvad jeg havde brug for at høre!!

2 kommentarer:

  1. hej jane... vidste slet ikke du havde en blog så her er lige en lille kommentar fra mig... knuz

    SvarSlet
  2. Juhuuuuu! Min allerførste kommentar! 1000 tak, Pia!! :-D
    Ha' en lækker dag!
    Kram i læssevis fra Jane

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails