Short-cuts til mine sider:

16. aug. 2010

Ej - hvor sjovt! "Tryllesten" eller "Tidens tand vs. solskin & vand?"

Ej, altså - hvor er det pudsigt!! Min allerførste uglesten var i farver (verden kan ikke blive farverig nok, efter min mening!) - den var malet med de skønneste pang-farvede tusser - men da jeg lakerede den, fik den de mest 'fesne' farver jeg længe har set. Farverne forsvandt simpelthen og blev erstattet af en nærmest ikke-eksisterende pastel-udgave af den røde, turkis-farvede og grønne som jeg havde dekoreret uglen med.
S P Ø J S T - men måske ikke så underligt endda, eftersom tusserne ikke var vandfaste, og derfor reagerede på den (forståeligt nok) våde lak!!

Jeg tænkte at jeg ville forære uglen til min ven og kollega, og hun blev heldigvis rigtig glad for den, trods mangel på farver. Den blev derfor 'plantet' i en urtepotte udenfor hendes dør - den burde jo sagtens kunne holde til vind og vejr, eftersom det var en sten (!) og den var dækket af vand-skyende lak (!).

Det kunne den osse ... MEN ... - og nu kommer det pudsige;

Nu har stenen så ligget og hygget sig i et par ugers tid (eller deromkring) i sol, vind, regn og gråvejr og nu der den begyndt at få farverne igen!!!

JAMEN ALTSÅ!!! Dét er sgu da for underligt!
Hér er et billede af den små-farvede ugle efter den har været udsat for vejret og vinden:





Og ... nu er det så at min proces-hjerne tænker: er det mon tiden, vejret eller noget helt anden der får de dersens heden-gangne farver til at troppe op igen??? :-o

Véd det ikke, men tror sgu at det skal undersøges!!

SÅ - nu laver jeg en ny ugle med farver, og gemmer den væk indenfor i ca. lige så lang tid som den anden ugle har overlevet i vejret ... og så får vi se om den også 'kommer til farver' igen! :-)

Er TOTALT spændt på resultatet. Vender frygteligt tilbage om et par uger med mere om

"T R Y L L E S T E N E N"


(Hva' sa' den - for en Cliffhanger!!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails