Short-cuts til mine sider:

27. mar. 2013

Ugens App!

I denne uge vil jeg gerne anbefale en rigtig lækker app til børn i "klar-parat-skolestart"-alderen!

App'en hedder
og går i al sin enkelhed ud på at barnet
 øver sig i at skrive bogstaver (både store og små), tal, former og enkle ord!
 Det er der så mange apps der kan, tænker du måske?!
 MEN denne udmærker sig, efter min mening, på mange måder!


Først og fremmest er app'en på engelsk, MEN indeholder en helt igennem GENIAL funktion der gør at man simpelthen kan gå ind og indtale alle ord selv på det ønskede sprog! Supersmart hvis man f.eks. har 2-sprogede børn/elever!

Og udover at kunne indtale på sit eget sprog kan man sgu (!) også selv tilføje æ, ø, å (eller hvilke andre bogstaver man nu måtte bruge udover a-z) OG nye ord og billeder (f.eks. billeder af egen familie eller ting fra eget hjem)! WOW!

Dernæst viser app'en skriveretningen (som stemmer helt overens med den de danske børn lærer i skolen!) mens man skriver bogstaver/tal, og man skal skrive indenfor linjerne, ellers skal man starte forfra med det pågældende form.

Når man skriver ord kan man - efter man har skrevet ordet - se sine egne bogstaver under billedet af ordet.

Vi har herhjemme både skrevet med finger og øvet 'rigtig' skrivning med stylus! Og begge dele fungerer godt!

Og sidst, men ikke mindst, synes mine unger at det er SÅ sjovt at det er mig, der har indtalt lyden!

Jeg er vildt begejstret for denne app - hvis du kulle være i tvivl - og vil varmt anbefale den til alle førskolebørn og børn i de første klasser i skolen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails