Short-cuts til mine sider:

8. sep. 2010

Hæklede sten med farmors hæklenål.

Så fik jeg for alvor taget fat på min projekt med de hæklede sten - eller rettere; sten med hæklet halløj rundt om.
Ville ønske at jeg selv havde fået denne geniale idé, men som så mange andre ideer, så var der desværre nogen der havde fået den før mig, så jeg måtte låne den.                      Jeg så først idéen i denne blog, som så viste sig at have fået idéen et helt 7. sted fra. Det fede ved stenene er, at man lynhurtigt kan lave sit eget udtryk, og - ikke mindst - at man bare kan hækle derudaf uden opskrift. Det eneste der kræves er at man kan hækle rundt, og at man kan hækle fast-, luft- og stangmasker. Totalt foran-fjerneren-hygge!!
Mit lille sten-projekt blev lige 1000 gange bedre af at jeg for 1. gang kastede mig over min farmors hæklenåle. Da hun døde fik min mor hendes håndarbejdsting, men da min mor ikke hækler, så spurgte jeg for noget tid siden om jeg måtte få dem - og det måtte jeg heldigvis godt.
Blandt hæklenålene var denne fine ben-hæklenål med krog i begge ender. Den er SÅ fin, og ligger rigtig godt i hånden, og bedst af alt - tanken om at farmor har siddet med den og hæklet i timevis gør mig noget nær lykkelig!
Tænk at noget så simpelt som en hæklenål kan gøre én SÅ glad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails