Short-cuts til mine sider:

12. sep. 2010

Nani-pipfugle i plast!

... eller rettere: i lamineret udgave.

Jeg kunne jo ikke lade være med at samle en lille Nanibird eller 4 (flere blev det ikke til, da jeg løb tør for hvidt karton i A4 -størrelse til at smide i min printer!) men allerede efter nr. 1 kunne jeg skue at det enten var nødvendigt med flere-lags-Nani'er eller anden forstærkende indsats, for at de skulle kunne holde til at blive håndteret af mine pilfinger-agtige børn og dagplejebørn!
Derfor kastede jeg mig ud i at laminere selve printet - inden klippe-halløj - og 'for-tegne' på stregerne med en skruetrækker (nød lærer nøgen kvinde at spinde/finde handy-grejet frem!) for at gøre det nemmere at folde det hårde, og meget faste materiale.

Jeg 'limede' fuglen sammen med dobbeltklæbende tape - aner simpelthen ikke hvordag jeg har levet uden - og er nu i besiddelse af 3 stk. blanke, skinnende, farvestrålende, lege-holdbare Nanibirds. Den sidste (ikke-plast-indpakkede) pipfugl måtte lade livet i min søns varetægt. Nåede ikke at forevige den, før den flyttede ud i affaldsposen!


Og - VOILA - det virkede sgu! Så det er simpelthen muligt at forevige de skønne 'pipper' i plast, hvilket i øvtigt har den bonus-effekt at farverne bliver flotte og klare!

6 kommentarer:

  1. Arhmen er du så færdig en dejlig blog, du har! Jeg fandt dig via min egen giveaway, og jeg er fuldstændig pjattet med de ting, du laver! Du har da bare den fedeste streg EVER! Jeg ELSKER dine ugler! Smider du mig ikke lige en mail, jeg vil se, om jeg kan lokke dig til at finde på et samarbejde med mig;)

    KH
    Kat

    katrine_nordestgaard(@)hotmail(.)com

    SvarSlet
  2. Nårh jo, og så ville jeg spørge, om det er ok, jeg skriver et indlæg om din blog og laver lidt reklame for dig?

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare ... ved slet ikke hvilket ord jeg skal bruge ... fantastiske de pip-fugle. Har du selv lavet dem eller hvor pokker har du støvet dem op henne?

    SvarSlet
  4. Ups, næste gang læser jeg liiige hele bloggen før jeg spørg. Fnis, fnis...

    SvarSlet
  5. Hehe .. ja, de er simpelthen så nice, at man slet ikke kan finde ord for det. Nej, har desværre kun samlet dem. Originalerne kan findes på www.nanibird.com hvor man kan printe dem ud og klippe-klistre i bedste 'back-in-1st-grade'-stil!! :-D Der er rigtig mange forskellige, og man kan ovenikøbet sende sit eget bud ind til skaberne, og blive en af de medvirkende kunstnere til det nye 'kuld'! Min krea-del i dette prójekt er bare at jeg har luret at man kan laminere arket inden man klipper og derved gøre pipperne lidt mere børne-pille-venlige! :-D Kan varmt anbefales!

    SvarSlet
  6. LOL ... ja, men sådan en blog er lang, og tænk nu hvis der var langt til det andet indlæg - det var jo ikke til at vide. Men godt at du blev klogere, og jeg fik øvet mig lidt mere i at ramme taster! ;-)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails