Short-cuts til mine sider:

1. nov. 2010

SÅ er det sgu jul!!

Ej, ok - det ved jeg jo godt at det ikke er, men nu er Halloween officielt overstået, så fra nu af kan I godt forvente en ordenlig bunke jule-krea hér i bloggen!


Jeg har arbejdet lidt på at designe mine egne julekort & til og fra kort, og det er der kommet følgende ud af:







Jeg har gjort følgende:


Først har jeg scannet hæklede, flettede julehjerter samt perleplader af Hama midi (pangfarver), fyret godt op for farverne i billedbehandlingen og klistret det hele i et par dokumenter. Dét er blevet til 2 klippe-klistre-ark til dig, min kære læser, som jeg håber kan være til nytte i den kommende juletid!


Mit ene klippeark er 8 stk. 'pynt til julekort'
og det andet klippeark er 4 stk. 'til & fra-kort'.




Julekortene har jeg lavet ved at printe det 1. klippeark, klippe figurene ud, laminere dem (JØPS, sgu!!) og klistre dem på karton i glade farver.
Dette karton er derefter klippet ud i sjove/passende/finurlige/skønne former.
Disse former har jeg broderet rundt i kanten med kantsting i hhv. broderigarn, pangfarvet akrylgarn og lidt bomuldsgarn i muntre farver.
Sidst, men ikke mindst, har jeg sat hele herligheden fast på kvistkarton med klæbepuder (coooool 3D effekt!!) og skrevet store, fede & glade julehilsner med ungernes farvekridt (og jeg har ikke ladet mig begrænse af hvad man plejer at skrive på julekort - KUN fantasien sætter grænser!!)


Efterfølgende har jeg lavet til & fra kort ved at lægge baggrundsfarver bagved julehjerterne, 'klippe' dem i aflange firkanter (ok - geometri er ikke min stærke side!) og lagt dem i et tekstdokument hvor jeg i 2. spalte har skrevet "Til:" & "Fra:"!
For at lave til og fra kort skal du derfor; printe det 2. klippeark (med fordel i hvid karton!), og klippe arket på tværs ift. de farvede felter. Fold derefter dér, hvor farverne slutter på midten af arket og klip til så det passer i den anden side! (Hvis I forstår hvad jeg mener?!!!)
Og Voila! 4 stk. til & fra kort!

Jeg er selv superglad for resultatet - synes at de forskellige strukturer, farver og materialer spiller godt sammen, og kan godt lide tanken om at man i princippet kan bruge pynten på det 2. klippeark til lige hvad man vil! (hvis du får gode idéer til hvad de kan bruges til, så skriv endelig, så vi kan dele ud af dem!!)
Min idé med julekortene er også bare én af mange jeg har tumlet med, men endte med at bruge denne.

Glædelig for(h)jul!! ;-)

3 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte - og sjove! Knald god idé :D
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Tusind tak - synes også selv at det er blevet temmelig godt, og sjovt. Kreativitet og humor må rigtig gerne hænge sammen i min verden! ;-)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails