Short-cuts til mine sider:

23. feb. 2012

Graziela-inspirerede navneskilte

Da jeg stod og manglede nye navneskilte til mine dagplejebørn ville jeg gerne genskabe det udtryk der var på garderobeskiltene da jeg selv var barn og gik i børnehave. Da havde hvert barn sit eget billede - et hus, en bil, en blomst osv. - og billederne havde det skønneste naive udtryk med dejlige klare farver.
Derfor var det jo oplagt at lade sig inspirere af Grazielas smukke tryk, som for mig rummer essensen af den tid og samtidig har det helt rigtige udtryk.
Jeg har valgt 4 billeder som passer til børnenes 'farver' og har tegnet dem op med farveblyanter.
Herefter har jeg skrevet navn på og lamineret dem.
Farveblyanterne gør billederne lidt mere hverdags/hjemmelavede og det synes jeg er hyggeligst ift. bare at sætte færdigtrykte og købte skilte op.



8 kommentarer:

  1. De er rigtig fine! Da jeg startede i børnehaven blev jeg spurgt: vil du have en banan eller et æble? Og jeg ville da gerne have et æble! Stor var skuffelsen virkelig, da det gik op for mig at der var tale om et garderobemærker og ikke en RIGTIG banan/æble!!

    SvarSlet
  2. De er rigtig fine Jane - heldige dagplejebørn :-)

    SvarSlet
  3. Hvor fornemt . jeg har kun en fælles hylde og en knagerække til mine dagplejebørn...

    Men kan nu godt finde på at bruge dine navneskiltside...

    Jeg kan godt lide at det er en "anden" slags skilt for hvert kuld jeg får ind af døren

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot!
    Endnu engang må jeg bøje mig over det store kreative hjerte og den måde du udtrykker dig på!
    Fantastisk!

    Kram fra en STOR fan!! ;)

    SvarSlet
  5. Så kreativt og fargerikt . Flink er du....som vanlig med farger og tekst.
    Hei hopp
    Randi

    SvarSlet
  6. Hvor er det hyggeligt. I min søns børnehave fotograferer de ungerne den første dag og hænger det op i rummet på et papir, hvor der står, hvem mor og far her osv. I princippet fint nok. Men min søn var SÅ ked af at være i børnehave de første dage, at han blev fotograferet med hængemule og røde øjne.

    Og så kunne jeg jo bare sige det til pædagogerne, så vi kunne skifte billedet, men ... :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine... det gør garderoben så hyggelig :)

    SvarSlet
  8. Ååååårh! Forsinket tusind tak for alle jeres søde kommentarer!
    Hvor er I bare skønne!

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails