Short-cuts til mine sider:

29. maj 2011

Loppe-FUND!!

Jeg har lige tilbragt en FANTASTISK weekend med unger og søster hos mine forældre i Nordjylland! Manden var dermed græs-enke fordi han havde en aftale med en MEGET stor stor-skærm og en vis fodboldkamp lørdag aften!

Selv om jeg savnede min skønne mand, så hyggede jeg mig rigtig meget, og lørdag formiddag blev brugt på hhv. loppemarked og i hele 2 genbrugsbikse af den fede slags (læs: fyldt med ting som lokalbefolkningen ikke kan se det fantastiske i!!).

SÉ lige hvad jeg fandt og tog med hjem til Horsens:

Selv om manden - som jo ikke var med til at blande sig - ikke er vild med idéen om dug på sofabordet, så er jeg HELT vild med denne SKØNNE dug, som har de flotteste brune og orange farver og sender mig lige tilbage til min trygge barndom i 70'erne! :-D Er den ikke NICE!!

Mit ALLERBEDSTE KUP - denne bunke knapper til 30,- kr! Det er jo for vildt!! Og de er SÅÅÅÅ flotte!!

Fin krea-mappe fyldt men forskellige opskrifter på syprojekter. Men jeg er nu sikker på at den har tilhørt en strikker da den var proppet med:
Spændende strikkeopskrifter ....

og endnu flere spændende strikkeopskrifter.


Rigtig flot metalramme som sikkert skal fyldes med noget spændende - foto eller illustration véd jeg ikke, men spændende bliver det med sikkerhed!!

Disse gardinringe skal jeg kigge på længe, og måske dukker der noget op de kan bruges til!! (Nu er de i hvert fald købt, Louise!) ;-)

Filet-hæklebog ... jeg undrer mig over at der er så få farver på de smukke hæklede ting i bogen ... måske jeg gør noget ved det!? :-)

Spændende bog om mosaik - jeg er særligt vild med de mange smykker i bogen!

Keramik-spareugle som skal smadres for at få pengene ud ... så der er (forståeligt nok) ingen penge i denne smuksak!!

LÆKKERT dominospil med de fineste illustrationer fyldt med farver! Må vist hellere lære at spille domino!

En superfin taske til kassettebånd med hele 9 af slagsen i - de skal lige lyttes igennem for eventuelle skjulte musikalske skatte og så skal de nok fyldes med børnemusik fra min barndom til dagplejeungerne og mine egne. De skal vel lære lidt om den danske kulturarv?!! ;-)

4 stk. næsten ubrugte og meget tykke tegneblokke til 5,- kr. stykket!! De skal nok få ben at gå på hér hos mig!! :-)


... og så skal det lige siges at jeg desværre havde budget for turen så jeg måtte bl.a. lade 4 Bjørn Wiinblad billeder og 2 frokosttallerkener stå + en helt masse andet, som lige nåede i favnen før jeg så det næste jeg bare MÅTTE eje!


I'll be back!!

9 kommentarer:

  1. Hold op hvor har du fundet mange flotte ting - er VILD med dugen! :D

    SvarSlet
  2. gode fund...
    Blokkene og knapperne ville bestemt også have været endt i min indkøbstaske ☺

    SvarSlet
  3. Nøj - du har virkelig været en loppehaj! Og ja Jane, jeg har lige så lige igang med at skrive indlægget om min blogudfordring - glæder mig sådan til at sætte den igang. :0)

    SvarSlet
  4. Sikke en masse lopper......dugen sender også mig tilbage til 70-erne......havde nemlig gardiner i præcis samme stof!

    SvarSlet
  5. Det der dominospil huserede også i min barndom. Tror jeg spillede sammen med min moster, vildt at man sådan med et slags kan blive sat 25 år bagud.

    SvarSlet
  6. Lækre ting, du er kommet hjem med Jane. Det lyder som en dejlig tur :-)

    SvarSlet
  7. Det var også bare alletiders tur og jeg er (som man fornemmer) vildt begejstret for mine fund! :-D
    Kan se at der også er mange andre i det ganske Blogland der har været på loppetur (bl.a. dig Asli, som har scoret den fedeste platte!!) og jeg elsker at sidde og kigge på alle de lækre ting!! (og være lidt misundelig!)

    Ha' en superskøn mandag, Blogland!!

    SvarSlet
  8. Hold da op, dugen, bringer også mig tilbage :-O og den fine Stella Nova ramme, fra den gang man abonnerede på billeder. En gul taske magen til den blå, havde jeg kassettebånd i.
    Tillykke med de fine fund, og tak for en tur tilbage. :-O

    SvarSlet
  9. Wow nogle fede ting Jane! Er især vild med alle knapperne og dugen, den er altså bare skøn. Så kan din mand brokke sig så meget han vil ;) MVH Pernille

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails