Short-cuts til mine sider:

5. jan. 2011

Hjertebold!

Så blev bolden til 'Hjerternes Fest' endelig færdig, og skal snarest sendes til vinderen af bunken med ting til børn, Luna! Endnu engang tillykke med gevinsten. Håber at du bliver glad for bolden!

Jeg er vist nok (!) kommet til at love at jeg vil lave en DIY til bolden - eller rettere African Flower - femkanterne, som bolden består af - men jeg tør ikke heeeeeelt love at den kommer lige om hjørnet. Har man imidlertid lyst til at lære at lave en bold af denne slags, kan jeg anbefale denne udenlandske side, hvor jeg selv har fundet opskriften på de skønne femkanter (opskriften er nederst på siden når man bruger linket)! Der skal bruges 12 stk. til en bold, som hækles sammen med fastmasker på vrangsiden, når de er færdige. Herefter fyldes bolden med bamsefyld, og evt. en lille 'rasle'.


Og har jeg inspireret ikke-hæklere til at komme igang, så slå en smut forbi Hendes verden, som har gjort sig den umage at lave en fin lille hækleskole for alle fra nybegyndere til øvede, hvor man kan lære de grundlæggende masker. Kom bare i sving! ;-)

8 kommentarer:

  1. Jeg behøves nok ikke sige det igen - men jeg er VILD med de der bolde. Og no stress - jeg skal lige have købt en hæklenål først!

    SvarSlet
  2. Nu har jeg købt en hæklenål og vil kaste mig over diverse hækleskoler og afkodning af volapyk i opskriften... og så råber jeg på hjælp på et eller andet tidspunkt. Vær sikker på det :-)

    Skøn aften til dig!

    SvarSlet
  3. Tak skal I ha', I to skønne kvinder! ;-)
    Glæder mig til at se hvad hæklenålen fremtryller, Mette ... og du kommer bare og råber hjælp, så skal jeg se hvad jeg kan gøre! ;-)
    Kram i massevis fra Jane

    SvarSlet
  4. NØJ den må jeg lære at lave... er nyligt begyndt at hækle, og elsker det allerede! Har en lille nevø i tankerne, samt min datter med denne skønne bold!

    Tak for lækker inspiration!

    SvarSlet
  5. Jeg vil bare lige hilse på, for at sige, jeg lige har fundet frem til din blog, og er nu fast læser, for her kan jeg da blive inspireret....TAk!

    Super fin bold.....her har jeg allerede fået en ide!

    Hilsen fra ny fast læser
    Betty

    SvarSlet
  6. Fik aldrig skrevet til dig vedr. denne bold - men som den store hækle-fan jeg er blevet, er jeg TOTALT vild med den. Mit eneste minus ved den er, at opskriften står på engelsk, min depression m.m. kan ikke lide så store udfordringer, kan simpelthen ikke holde fokus til at få oversat og hæklet samtidig.... med andre ord ;o) kunne du tænke dig at lave en DIY til alle dine FANS, kunne det så ikke være på denne? -eller måske bare til en enkelt femkant????? :D
    (hvis ikke du læste det mellem linjerne ovenfor, så oversætter jeg gerne her: det ville være TOTALT fedt om du havde lyst til at lave en lille DIY ;o)

    Og så får du også lige et KÆMPE KRAM her fra... håber det også hjælpe lidt på din DIY-motivation

    SvarSlet
  7. Og igen tusind tak. Kan godt mærke på det hele at jeg nok snart må få lavet den DIY :-)

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails