Short-cuts til mine sider:

6. sep. 2010

DIY - Små, søde blomster-tegnestifter til opslagstavlen.

I mit job som dagplejer stod jeg og manglede en huskeliste til mig selv og forældrene, hvorpå jeg kunne huske os på hvad ungerne manglede. Jeg opfandt derfor et smart skema med ungernes navne i den ene side og de 3 vigtige ting som skal medbringes i den anden. Skemaet er lamineret så det ikke bliver nusset og grimt med tiden, og jeg kunne derfor ikke skrive på det. Jeg havde derfor brug for noget til at markere med i felterne, hvad barnet manglede, og fandt derfor på disse små, søde blomster, som pynter på enhver opslagstavle!

Start med at udstyre dig selv med saks, en masse karton i lækre farver (Lidl har tit en blok med 20-25 ark i forskellige farver til ca. 25 kr. i en god, kraftig kvalitet), dobbeltklæbende tape (smal rulle - ca. ½ cm bredt) og lige så mange tegnestifter som du vil lave blomster.

Start med at sætte tegnestiften gennem midten af et lille stykke karton (ca. 3x3 cm) og klem godt fast, så du kan se hvor langt tegnestiften går ud. Fjern den igen, så du kan gå i gang med at klippe.

Herefter klipper du en blomst med 5 blade - efter min mening gør det ikke noget hvis de bliver lidt forskellige i størrelsen - HURRA for forskellighed, også på opslagstavlen!!

Sæt et lille stykke dobbeltklæbende tape på tegnestiften og sæt et lille stykke gult karton fast herpå. Derefter klip rundt om tegnestiften, helt  inde ved kanten.






Sæt tegnestiften igennem blomsten, og VOILA; en lækker, lille, farvestrålende blomst, der kan få en hver opslagstavle til at stråle af solskin!! (... eller noget!!)



Idéen med skemaet kan naturligvis overføres til andre formål - hvad men et skema med alle medlemmer i husstandens pligter, et skema med faste indkøbsvarer eller noget helt 7.??


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails